試乗車第一号は、今自分が一番気になっている車、スバルの新型BRZです。ラッキーなことに、自宅から数分のところにある店舗に、MTの試乗車がありました。グレードは上級のS。仕様は以下の通りです。
The first demo car I test-drove this time was the latest BRZ produced by SUBARU. I was lucky because there was an MT demo in the dealership within ten minutes from my place. It was the S grade, the upper one. The specification of it is as follows.
全長×全幅×全高(overall length*width*height):4265×1775×1310㎜
ホイールベース(wheelbase):2575㎜
トレッド前/後(tread f/r):1520/1550㎜
車両重量(kerb weight without options) :1270㎏
エンジン(engine) :水平対向4気筒(flat-4)2.4L DOHC
最高出力(maximum output):235ps(173kw)/7000rpm
最大トルク(maximum torque) : 250N/m/3700rpm
サスペンション形式(前)(suspension front): MacPherson strut
サスペンション形式(後)(suspension rear) : multilink
駆動方式(drive system) : FR(front-engin,rear-wheel-drive)
タイヤサイズ(tires) : 215/40R/18 85Y
運転席に乗り込むと、スエードとレザーのシートがかっちりと体をホールドしてくれます。ハンドルの左側、シフトノブからすぐに届く位置にあるスタータを押すと、水平対向4気筒の、いわゆるボクサーエンジンが力強く始動します。クラッチのつながりはわかりやすく、スムーズに動き出せました。シフトフィールが秀逸です。何速にいれているか、見て確かめたくなることはありません。少しアクセルを踏み込むとトルクの太さがすぐに伝わります。愛車スイスポとの違いをここで思い知らされます。試乗コースでは、足回りのよさを確かめられるような場面は残念ながらありませんでしたが、スポーツ車としての潜在能力は十分にうかがえました。
I climbed into the driver’s seat, which is made of suede and leather, and found it held me securely. I pushed the starter button, which is quite close to the gear shift, then the flat-4 engine that they call boxer engine went into action powerfully. It was easy to find the connecting point of the clutch so I was able to start driving smoothly. Shift changing felt so good. It was easy to confirm what gear it was without looking at it. Putting my foot down on the accelerator, I realized its torque was so high right away. I ended up learning the difference between it and that of my own car, Swift Sport. Unfortunately, The route I test-drove was not the kind that made me realize what the steering would feel like, but I was able to feel the potential of it as a sports car.
ものすごくいい車です。街乗りには持て余すくらいの馬力とトルクは、通常の走行中でも随所で発揮され、安心感と運転の楽しさとをドライバーにもたらします。その上、水平対向エンジンの後輪駆動車というだけで所有欲は掻き立てられます。
This car is so good. Its
horsepower and torque, which are so high that I think it is too much for just normal driving streets, bring the driver a feeling of security and the joy of driving. Plus the fact that it has a flat engine with rear-wheel-drive makes me feel like buying it.
価格は税込みで、Sグレードの6MTが326万7千円、Rグレードの6MTが308万円となっています。Rはホイールが17インチになり、シートがファブリックになるところが大きな違いですが、動力性能は変わりません。およそ19万円の価格差は迷うところです。いずれにせよ、コスパは抜群です。
次回は、ホンダの新型シビックを試乗した感想です。
As for the price, grade S with 6MT costs 3,267,000 yen, including taxes, and grade R costs 3,080,000 yen. The major differences between them are the size of the wheels and seats, grade R has 17-inch wheels and seats made of fabric. However, the performance is the same. I wonder whether the difference in cost, about 190,000 yen, really matters or not. Anyway, both will give you good value for your money.
I will write about my impressions of the latest Civic from HONDA next time.
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