Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

Where is the world I loved before? : 大好きだったあの世界は今? NHK「LIFE」

 現在も不定期で放送されているNHKのコント番組「LIFE」ですが,星野源さんが出られていた頃を懐かしく思い出します。歌手や俳優としての星野源さんももちろん好きですが,この番組ではコメディアンとして抜群のセンスを発揮されていました。星野源さんをメインとしたコントでお気に入りだったのは「ゴリランX」でした。悪の秘密結社によって誘拐された青年が,改造人間ゴリランXにされそうになるというお話でしたが,星野さん演じる青年,ケン・トウマと内村さん演じるDr.モーガンのやりとりがめちゃくちゃ面白かったです。

 The comedy program “LIFE” is still broadcast irregularly by NHK, I tend to look back on the days Hoshino Gen appeared with nostalgia. I like him as a singer or an actor, but he showed his great sense of humor as a comedian in this program. The best comedy performed by Hoshino Gen was the one called “Gorillan X”. it was a story about a young guy who was kidnapped and almost transformed into an monster called Gorillan X by an evil underground organization, the conversation between Ken Toma, played by Hoshino, and Dr. Morgan, played by Uchimura, were really hilarious.

 

 星野さん以外のレギュラーによるコントも,面白いものがたくさんありました。一番好きだったのは,ココリコの田中さん演じる生物学の教授が,新種のカメムシを発見するコントでした。世界的な発見に大喜びする教授と学生らでしたが,やがて学生の一人がカメムシの匂いに覚えがあると言い出します。そのうちにその匂いが教授の襟首の匂いと同じだと判明するにつれて,世紀の発見にも教授の表情は暗くなり,遅れてやってきた石橋杏奈さん演じる女学生が「いやぁ!やめて!あたし,この匂いだけはダメ!!」と悲鳴を上げてとどめを刺すというコントでした。

 星野さんがこれだけ大物になってしまった今,昔のようにはいかないと思いますが,時々は当時のメンバーでやっていただけたらと願っています。

 Other comedies played by other regular members were also funny. The one I loved best was a comedy played by Tanaka, one of the pair of the comedian “Kokoriko”, and he played a professor of Biology who discovered a new variety of stinkbug. The discovery was a kind of worldwide fame so the professor and his students were overjoyed but one of the students began to say that he remembered the stink of the bug. Then they began to notice the stink is the same as the smell of the professor’s nape so the professor’s facial expression grew dark despite the discovery of the century, and finally a girl student came and shouted “Oh no, give me a break! I can’t stand this stink of all smells!” repeatedly to spoil everything.  

 Now that Hoshino Gen became a big name, I know everything can’t be the same as before, but I hope they can make the program with the old regular member even once in a while.  

turkeyrice.hateblo.jp