Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

Songs good to listen to during the rainy season : 梅雨に聴きたい曲 Shiggy Jr. 「keep on raining」

 

ALL ABOUT POP

ALL ABOUT POP

 

  うっとうしい梅雨の季節ですが,爽やかな曲を聞くと,晴れやかな気持ちになるものです。

 数年前のことですが,ミュージックマガジンで一つのバンドの記事を見かけました。Shiggy Jr.という名のバンドで,紹介されていたアルバムのジャケットにまず心惹かれました。女性の顔が大きく描かれていたのですが,それは明らかに江口寿史さんのイラストでした。80年代に十代だった世代にとって,江口寿史さんの描く女の子はまさに理想でした。と同時に抜群のギャグセンスに魅了されたものでした。

 It is the gloomy rainy season now, but even so I feel cheerful whenever I hear a refreshing song played.

 I read an article about a band in Music Magazine several years ago. The band was named Shiggy Jr., and what fascinated me first was a jacket of their album. A face of a girl was illustrated largely on it and I immediately recognized it as the one illustrated by Eguchi Hisashi. For the generation who were in their teens in 80’s, images of girls illustrated by Eguchi Hisashi were, in a way, their ideals. At the same time, they were attracted by his extraordinary sense of humor.

 「ジャケ買い」という言葉はもうほとんど死語と思いますが,それに近い気持ちでアマゾンのデジタルミュージックでアルバムをチェックし,数曲を購入しました。あまりにも爽やかな曲調と瑞々しい女性ボーカルの声に衝撃を受けました。これでもかというキャッチーな曲のオンパレードでしたが,中でも心を奪われたのが「keep on raining」という曲でした。今の季節にピッタリの曲です。

 Shiggy Jr.は先月末にニューアルバム「KICK UP!! E.P.」を出したばかりのようです。まだ試聴しただけですが,なかなかよさそうです。

  I guess the phrase “buying only because of the jacket” is already on its way out but with almost the feeling that way I checked and bought some their songs on Amazon’s Digital Music. I was amazed by so pleasant air of their song and the refreshing voice of the female vocalist. It was an overwhelming succession of catchy tunes and the one fascinated me most was “keep on raining”. It really goes well with this season.

 It seemed that Shiggy Jr. released a New album titled “KICK UP!! E.P” at the end of last month. I just gave it a try, but it sounded good to me.

 

お手上げサイキクス

お手上げサイキクス

 

 


Shiggy Jr. / 恋したらベイベー MUSIC VIDEO