Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

Bands I like now. 好きなバンド SHISHAMO


SHISHAMO「明日も」

 ここ数年,大晦日NHK紅白歌合戦をあまり見なくなりました。去年も椎名林檎さんだけは見たかったのに他のチャンネルにしていてまんまと見逃してしまい,へこみました。でも,いいことが一つありました。たまたま紅白にチャンネルを戻したときに,SHISHAMOの「明日も」を聴くことができたことです。一回聴いただけで名曲と思いました。アマゾンのデジタルミュージックで手に入れようと意気込みましたが,SHISHAMOの楽曲はCDでしか発売していないことがわかり,「SHISHAMO4」のCDを購入することにしました。届くまでの待ち遠しさを久しぶりに味わい,ようやく聴けたときの喜びはひとしおでした。

 For the last few years I haven’t watched “Kouhaku Utagassen” which is a NHK’s TV program on New Year’s eve so much. I wanted to watch only Shiina Ringo singing last year, but I was disappointed when I had carelessly missed it because I had been watching another TV program. But there was one thing I felt happy, that was I happened to hear SHISHAMO singing “Ashita mo” when I changed the channel back to NHK’s. Listening only once to it made me feel it’s a great tune. I was so excited that I tried to get the song on Amazon’s digital music site right after that, but I found that SHISHAMO’s tunes were sold only in CD, so I ordered a CD titled “SHISHAMO4”. I felt a sense of impatience I’ve never felt for a long time while I was waiting for the CD, so my pleasure was doubled when it arrived.

 

 1曲目の「好き好き」からやっぱり好きと思い,どの曲もいいぞいいぞと思いながら聴いていましたが,「魔法のように」で衝撃を受けました。繰り返される「きらきら」にワクワクが止まらず,この人たちは天才と思い知りました。「明日も」も当然外すことなく21世紀の名曲と確信を深めました。抜群にかわいい声と,けして勝ち組と思わせない内容の歌詞,予想を少しだけ裏切る語尾,そして「好き好き」や「きらきら」といった中毒性のある言葉の繰り返しなど,このバンドならではのよさが分かって大喜びでした。他のアルバムも購入必至です。

 At the first song of the album I felt sure it’s good and I liked it, then every song made me happy, and finally I was amazed by “Mahou no Youni” which made me thrilled unstoppably with repeatedly saying 'kira kira '.   “Ashita mo” was, of course, very good as I had thought so I was deeply convinced that it was the great song of 21st century. The vocalist’s extremely cute voice, the lyrics written from the viewpoint of a girl rather not on the winner’s side, the unexpected way of ending the phrases, and the repeat of addictive words like ‘suki suki’or ‘kira kira’ are the band’s special quality that I found with great joy. I know it is must to buy their other albums.

 

【早期購入特典あり】SHISHAMO 4【特典:きせかえジャケットステッカー付】

【早期購入特典あり】SHISHAMO 4【特典:きせかえジャケットステッカー付】