Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

車買い換え放浪記④: トヨタ GR86 RZ 6MT A Record of My Test-driving Demos④: TOYOTA GR86 RZ 6MT

  3台目の試乗車は、トヨタのGR86です。SUBARUBRZとエンジン機構は全く同じこの車ですが、外装・内装はもちろん、足回りでも大きく異なる味付けになっています。仕様は次の通りです。

 The third demo I test-drove was TOYOTA GR86. Although it has the same engine as SUBARU BRZ does, there are a lot of differences in the exterior, interior and suspension and things like that. The specification is as follows.

 全長×全幅×全高(overall length*width*height):4265×1775×1310㎜

 ホイールベース(wheelbase):2575㎜

 トレッド前/後(tread f/r):1520/1550㎜

 車両重量(kerb weight without options):1270㎏

 エンジン(engine):水平対向4気筒(flat-4)2.4L DOHC

 最高出力(maximum output):235ps(173kw)/7000rpm

 最大トルク(maximum torque): 250N/m/3700rpm

 サスペンション形式(前)(suspension front): MacPherson strut

 サスペンション形式(後)(suspension rear) : multilink

  駆動方式(drive system): FR(front-engin,rear-wheel-drive)

 タイヤサイズ(tires): 215/40R/18 85Y

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 基本仕様に違いは見出せません。外装で大きく異なるのはフロント部分の形状です。フロントバンパーや、タイヤ室へ空気を取り入れる開口部、ライトのデザイン等でかなりの差異が見られます。印象としてはGR86の方がアグレッシブで、よりスポーティに感じます。内装では、GR86がドアの内張りやフロアマットの色を赤にできるという以外、大きく変わりはないようです。

 You cannot see any difference from the specification of BRZ. The major difference in exterior is the shape of the front. You can see differences in some parts like the front bumper, the intakes of air to the tire cases, the design around the headlights and so on. I have an impression that GR86 looks a bit more aggressive and sportier. As for the interior, you probably cannot see any difference between them except for the option that you can choose red for the door liners and the floor carpets.    

 一番の違いを感じるのはエンジンフィールと足回りでしょう。自分のように少し試乗したぐらいでは明確にはわかりませんが、数多くのレビューで指摘されているのは、アクセルを踏んだときのレスポンスが、BRZは比較的穏やかであるのに対し、GR86はトルクの立ち上がりが早く感じるということです。足回りでは、フロントハウジングの素材(BRZはアルミ、GR86は鋳鉄)、スタビライザーの取り付け位置、また、バネレートの前後の違いなどを通じて大きく違った乗り味になっている模様。よく言われているのは、コーナリングの特性から、普段使いで楽しいのがBRZ、サーキットに持ち込むなどして、スポーティな走りが楽しめるのがGR86である、というものです。

 The difference you can see most between them may be the characteristic of engines and the arrangement of suspensions. I was not able to realize the difference clearly, but there are a lot of reviews which point out that the BRZ’s engine response to the accelerator is quite linear, whereas GR86 has a quicker response so you can feel the higher torque than that of BRZ. You can see some differences around suspensions like the materials for some parts (aluminum for BRZ, iron for GR86), the positions of stabilizers, and the settings of the front and rear springs, so you can see the difference in steering. What is often said is that BRZ is better for daily use and GR86 is better for sports driving in a circuit due to the different characteristics of their cornering.   

 正直、試乗した限りでは、どちらがいいなどとは言えません。結局、自分にとってはデザインと価格設定、ナビなどのオプション設定が決め手となるように思います。どちらにも強烈に惹かれています。現在の第一候補はBRZのRグレードです。

 To be honest, I cannot decide which is better to buy with just a test-driving. I may value design, pricing, and options such as navigation device after all. I am actually keen to buy either of them. The one I’m interested in most for now is BRZ, grade R.


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