Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

「曇天」目当てでしたが、このアルバム最高です: 私立恵比寿中学「MUSiC」 I Just Wanted to Listen to “Don Ten”, but this album is really good: Shiritsu Ebisu Chugaku “MUSiC”

 もともとのお目当ては、吉澤嘉代子さん作詞・作曲の「曇天」でした。彼女がこのアイドルグループのために作った曲を聴きたくて、私立恵比寿中学のアルバム「MUSiC」を購入しました。

 I was originally interested in a song called “Don Ten”, which was written by Yoshizawa Kayoko. I knew she wrote it for this idol group and I just wanted to listen to it so I bought the album called “MUSiC” by Shiritsu Ebisu Chugaku.   


私立恵比寿中学 「曇天」MV

  まず「曇天」から聴きました。出だしの歌詞にいきなりワクワクしました。

 I listened to “Don Ten” first of all. I was somehow thrilled by the words at the beginning.

 夕闇の中 ソファで抱き合う

 電気を消せば  窓枠が  曇天世界を切りとる

 Embracing each other in the dusk

    As the lights are turned off, the window frame cuts off an overcast sky

 一瞬、吉澤さん本人が歌っているのかと疑いました。めちゃくちゃいい曲です。意味深な歌詞もいいし、ウォール・オブ・サウンドと言いたくなる響きが本当に気持ちよくてくせになります。吉澤さんの作られた歌の中で、ご本人が歌っているものも含めて、トップクラスに気に入っています。

 For a second, I wondered if the singer would be Yoshizawa Kayoko. It was a good song, really. The meaningful words are so good and the sound, which somehow reminds me of, so to speak, “wall of sound”, is quite addictive. This song is one of the best songs that is written by Yoshizawa, including songs that she sings herself.  


私立恵比寿中学 5th Album 「MUSiC」収録曲ダイジェスト

 何気なくほかの曲も聴いてみたところ、まず一曲目の出だしから打ちのめされました。「Family Complex」というこの曲は、展開が何かしら劇的で、はじめと終わりでは同じ曲とは思えないほどです。作詞作曲が岡崎体育さんということで納得しました。

 アルバムの収録曲は、次の通りです。

 I casually listened to other tracks in the album without any expectation to end up being impressed deeply from the beginning of the first track. The first song called “Family Complex” develops so dramatically that the impressions of the beginning and of the ending are totally different. I somehow got the reason why I felt like that when I know that this song was written by Okazaki Taiiku

 The songs contained in this album are as follows. 

  1. Family Complex  作詞・作曲:岡崎体育 編曲:野村陽一郎
  2. イート・ザ・大目玉 作詞:いしわたり淳治 作曲・編曲:溝口和紀
  3. 明日もきっと70点 feat.東雲めぐ 作詞:さつき が てんこもり 作曲・編曲:さつき が てんこもり、四市田雲豹
  1. 踊るロクデナシ 作詞・作曲・編曲:Mega Shinnosuke
  2. 曇天 作詞・作曲:吉澤嘉代子 編曲:野村陽一郎
  3. でかどんでん 作詞・作曲・編曲:U-re:x
  4. BUZZER BEATER 「ウインターカップ2018」大会公式テーマソング 作詞:渡辺潤平 作曲:久保田真悟(Jazzin’park)、栗原暁(Jazzin’park)編曲:久保田真悟(Jazzin’park)
  1. 日進月歩 作詞・作曲・編曲:河村佳希
  2. 星の数え方 作詞・作曲:invisible manners 編曲:関口シンゴ
  3. COLOR feat.ももいろクローバーZ  作詞・作曲・編曲:田村歩美(たむらぱん
  4.  シンガロン・シンガソン 作詞・作曲:大森元貴 編曲:大森元貴&下洋介
  5. 元気しかない! 作詞:宮藤官九郎 作曲:KATARU 編曲:ニューロティカ

 聴けば聴くほどハマっていきます。勢いがすごくて、1曲もハズしません。気持ちいいです。全部いいです。ふざけ切った12曲目の「元気しかない!」も、最初は笑うものかと意地張っていましたが、我慢できずにクククと笑ってしまいました。才能ある方々が寄ってたかってこんな楽しいものを作るなら、アイドルの曲もいいなと思ってしまいます。坂系の曲にも手を出そうかという勢いです。

 The more I listen to these songs, the more I’m into them. Each of them has great momentum and is really good without exception. They really make me feel good. I love all of them. The 12th track called “Genki Shika Nai” is extremely funny but I stubbornly tried not to laugh at first, even so, I couldn’t help but giggle at some parts of it. I have a feeling that songs by idol groups are worth listening to, if some talented people joined to produce such enjoyable albums like this. Now I even want to give a try to some groups that has “saka” in their names. 

MUSiC(初回生産限定盤B)

MUSiC(初回生産限定盤B)

 

 

turkeyrice.hateblo.jp