Turkeyriceの勝手に英訳ブログ Turkeyrice's Blog Written in both Japanese and English

音楽,映画,本,テレビ,長崎のことを好き勝手に日本語プラス英語で書いています。2017年に英検1級取得。Talking about Music, Films, Books, TV Programs, and Some Things in Nagasaki

Funny but good songs : 可笑しいけどなんかいい曲 水曜日のカンパネラ:「ドラキュラ」

 

私を鬼ヶ島に連れてって

私を鬼ヶ島に連れてって

 

  音楽ユニット,水曜日のカンパネラを好きな人は多いと思います。数年前に「ミュージックマガジン」で記事を読み,ユーチューブで緊急試聴したところ,「チャイコフスキー」という曲に衝撃を受けました。90年代のハウスミュージックを思わせる出だしに続き,明らかにふざけきった歌詞を独特な声の女性ボーカルが歌います。くすくす笑いながらも楽曲の素晴らしさに感心し,「私を鬼ヶ島に連れてって」というアルバムを購入しました。どの曲も面白くて素晴らしかったのですが,中でも「ドラキュラ」という曲にワクワクしました。

 I know many people love a music unit named Wednesday Campanella. I read some articles about them on Music Magazine several years ago, then I checked their songs on You Tube urgently to get amazed by a song titled “Tchaikovsky”. The song starts with sounds which reminds me of house music in 90’s, after that a female vocalist with unique voice sings obviously waggish lyrics. I giggled but also was impressed by the quality of the tune so I bought an album titled “Take me to Onigashima”. Every song in it was fantastic and the song I was thrilled most was “Dracula”.


水曜日のカンパネラ『ドラキュラ』

「血ぃ 吸うたろか お前の  血ぃ 吸うたろか~」

 ボーカルのコムアイさんが歌い上げるドラキュラは,本当に血を吸う気があるのかと不審に思うほどの力の抜け方で,それが妙に心地よく聞こえます。

 近年,いろんな番組でお見かけするコムアイさんですが,先日は,AbemaTVの「7.2新しい別の窓」にも出ていました。これからの活躍がますます楽しみです。

“Shall I suck your blood? I shall.”

 Dracula, sung by Kom_I who is the vocalist of the unit, is so sloppy in this song that it makes you wonder if it really means to suck someone’s blood or not, however, that way the song makes you feel good at the same time.

 I often see Kom_I in various kind of TV programs recently, and I saw her in AbemaTV’s program named “7.2 New Another Window” the other day. I anticipate to see her becoming more active in the field.